- Editorial:
- CRUILLA
- Any d'edició:
- 2014
- ISBN:
- 978-84-661-3436-1
- Pàgines:
- 112
MÚSICA 1R PRIMARIA CONSTRUIM
AA.VV
Unitat 1 OMPLIM L'ESCOLA DE MÚSICA
La pulsació. El so i el silenci. Els tempos ràpid i lent. Les dinàmiques fort i fluix.
El piano, el vibràfon i la bateria. Els instruments de corda
Unitat 2 FEM SONAR ELS OBJECTES
La producció del so. Els glissandos ascendent i descendent. Els plans sonors.
La negra, el silenci de negra, les dues corxeres. El signe de repetició
Unitat 3 SONEN LES JOGUINES
El ritme i la pulsació. El pentagrama. La clau de Sol. Les notes Sol i Mi. El clarinet
Unitat 4 ELS SONS DE LA NIT I EL DIA
L'obstinat rítmic. L'estructura de pregunta i resposta. La dinàmica mig fort.
El fraseig i la veu. La fl auta travessera
Unitat 5 CANTEM A LA PRIMAVERA
L'obstinat melòdic. L'estructura d'estrofa i tornada. El paper de solista i l'acompanyament. La nota La. El contrabaix
Unitat 6 LLUMS I COLORS
L'estructura A B. Les línies melòdiques ascendent i descendent. Els instruments de
vent de metall
Repertori
Cançons, audicions i danses
Programació
El projecte CONSTRUÏM tracta la música com un fet vivencial i integrador a partir del qual, a banda d'aprendre'n el llenguatge, es desenvolupen les múltiples capacitats cognitives dels alumnes.
Les cançons, les audicions, les danses i les creacions fetes pels alumnes estimulen les tres competències musicals: escoltar, interpretar i crear. Aquests tres eixos estan estretament relacionats i flueixen en totes direccions al llarg del material. És per això que fent música ja sigui cantant, ballant, escoltant, interpretant o creant estem en un procés d'aprenentatge constant.
Les activitats es plantegen pensant a desenvolupar en tot moment aquestes tres competències. Per això trobem que, a partir d'una cançó, es poden plantejar activitats d'escoltar, ballar, tocar, crear... Tots aquests aspectes, juntament amb el valor que aporta la música en el fet de compartir experiències i emocions, ajuda al creixement personal, l'autonomia i la cooperació.
Els espais de creativitat musical tenen un paper important per tal de posar en joc les competències adquirides. La reflexió sobre el propi aprenentatge es presenta al llarg de tot el projecte com a mitjà per ser crític amb un mateix, ser conscient dels aprenentatges i vivències, i anar consolidant l'autoestima i la seguretat personal.