- Editorial:
- CRUILLA
- Año de edición:
- 2022
- Materia
- Llibres de text
- ISBN:
- 978-84-661-5138-2
- Páginas:
- 48
QUADERN DE LLENGUA CATALANA. 5 PRIMÁRIA. REVOLA
I MÉS. SERVEIS LINGÜÍSTICS I EDITORIALS
COMUNICACIÓ1.1 Mai plou a gust de tothom (El diari)1.2 Les plantes són vida (El text instructiu)1.3 Cuida't (L'anunci. El cartell publicitari)1.4 Vides fetes històries (La biografia)1.5 Com consumim? (La notícia)REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA2.1 Com ens entenem? (Les interjeccions)Què volem expressar? (Classes d'oracions)Similars o contraris? (Els sinònims i els antònims)2.2 Qui ho diu? (El verb: persona, nombre, temps i mode)Quan i com ho diu? (El verb: persona, nombre, temps i mode)Coneixes frases fetes amb verbs? (Les frases fetes: sentit literal i sentit figurat)2.3 Com expressem el que fem? (Les formes personals i no personals del verb)Com es formen els verbs? (La formació de verbs)2.4 Tot té un nom (El nom. Classes de noms)Com cuinem noms per fer-ne de nous? (La formació de noms)2.5 Així són les coses... (Classes i graus dels adjectius)Com podem formar adjectius? (La formació dels adjectius i els gentilicis)2.6 Tot està determinat? (Els determinants i els quantificadors)Com ho diem amb poques lletres? (Les abreviatures i les sigles)2.7 Com evitem repetir paraules? (Els pronoms personals: forts i febles)Unim paraules per crear-ne de noves (Les paraules compostes)2.8 Tenen família les paraules? (La família de paraules i el camp semàntic)Quan, on i com? (Els adverbis, les preposicions i les conjuncions)2.9 De qui parlem? (El subjecte i el predicat)Una cua d'animal o de gent? (Les paraules polisèmiques i les paraules homofònes)EDUCACIÓ LITERÀRIA3.1 Quina fantasia! (El text narratiu realista i fantàstic)3.2 Amunt el teló! (El text teatral)3.3 La poesia dona joc (La poesia: vers, estrofa i rima)3.4 Els còmics del passat (L'auca)SolucionsNotes
OBJECTIU: Aprendre a comunicar-nos. Construcció del coneixement lingüístic de manera natural i competent, a partir de la pràctica.Revola ho aconsegueix mitjançant...- Enfocament competencial. Aprenentatge significatiu i eficaç, proper als interessos i a la realitat de l'alumnat.- Treball a partir de models. Models contextualitzats per a la consolidació dels continguts des de l'experiència.