- Editorial:
- LID
- Año de edición:
- 2008
- Materia
- Economia
- ISBN:
- 978-84-8356-051-8
- Páginas:
- 52
- Colección:
- Acción Empresarial
PATROCINI EMPRESARIAL (CATALAN)
CLOTAS, PERE
Presentació Joan Manuel Tresserras i Gaju, conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació
Agraïments
Pròleg Manuel Parés i Maicas, professor emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona
PRIMERA PART Aspectes teòrics
1. Introducció
2. Antecedents
3. Terminologia i conceptes bàsics
4. El patrocini com un instrument de comunicació empresarial
5. El patrocini com un exercici de responsabilitat social empresarial
SEGONA PART Els sectors socials
6. Patrocini empresarial i administracions públiques
7. El tercer sector
8. Les empreses
9. Les caixes d'estalvis i la seva obra social
TERCERA PART Àmbits del patrocini
10. El patrocini de la cultura
11. Patrocini de caràcter social
12. El patrocini dels mitjans de comunicació
13. Patrocini de l'esport
QUARTA PART Com buscar patrocinador
14. Com buscar patrocinador. Metodologia d'una captació de recursos de patrocini
Annexos
1. Fundacions catalanes i estatals. Legislació comparada. Raimon Bergós i Civil
2. Beneficis fiscals per als mecenes d'una fundació i/o d'una administració pública. Raimon Bergós i Civit
3. Models de contractes. Raimon Bergós i Civit
4. El patrocini empresarial a Europa. Nathalie Sauvanet
5. Bibliografia
Pere Clotas analitza el valor del patrocini com una eina estratègica de comunicació empresarial i com un exercici de responsabilitat social.