- Editorial:
- ROSA SENSAT OCTAEDRO
- Año de edición:
- 2014
- ISBN:
- 978-84-9921-588-4
- Páginas:
- 200
LA XARXA AMOROSA PER EDUCAR
LES IDEES CLAU DE LA PEDAGOGIA SISTÈMICA MULTIDIMENSIONAL
TRAVESET VILAGINÉS, MERCÈ / PERELLADA ENRICH, CARLES
Pròleg. L?ofici de l?amor
PART 1. La visió sistèmica, multidimensional i evolutiva
Presentació. Ensenyem on està la força per viure
1. Pedagogia sistèmica multidimensional, una pedagogia holística i humana que ens fa evolucionar com a éssers conscients
2. La xarxa amorosa per educar: sistemes, context i ubicació
3. Ecosistemes educatius, la clau dels bons mutualismes i dels climes educatius saludables
PART 2. Línies estratègiques per a un sistema educatiu sistèmic i multidimensional
Presentació
1. Objectius per la construcció d?una xarxa de sistemes en connexió per a una educació sistèmica i multidimensional (famílies, escola, comunitat, administració)?
2. Organització i gestió de centres educatius des de la pedagogia sistèmica multidimensional
3. La relació família-escola, un repte per a l?educació del futur
4. La tutoria des de la visió sistèmica multidimensional
5. L?autoritat amorosa, un lideratge sistèmic i enfortidor de tots els agents educatius
L?autoritat amorosa i el lideratge des de la visió sistèmica
PART 3. Eines de cohesió dels centres educatius
Presentació
1. Els vincles generacionals i la seva influència en la cohesió dels equips, la relació amb les famílies i amb l?alumnat
2. Contes, relats i metàfores de la vida a les escoles
Bibliografia
Revistes amb perspectiva sistèmica (Xarxa de Pedagogia Sistèmica de Catalunya)
Els principis que aporta la pedagogia sistèmica multidimensional contribueixen a humanitzar l?educació, a unir la ment i el cor, a dignificar les arrels i la identitat de totes les persones, a enfortir i ordenar la complexitat de vincles perquè cadascú estigui en el seu lloc, i a fer possible que les noves generacions puguin desenvolupar al màxim les seves potencialitats.
L?aplicació de les aportacions de la visió sistèmica al marc educatiu obre la porta a un nou paradigma pedagògic que possibilita als docents mirar la realitat educativa com un tot, vinculant els sistemes familiars, socials, culturals i històrics, i espirituals, i d?altra banda veure com això influeix, repercuteix i està en la base dels processos d?ensenyament-aprenentatge.
Ara ja sabem que l?ésser humà està constituït per una xarxa immensa de complexitats neuronals, sensorials, psíquiques, socials i espirituals que s?estan afectant contínuament. Tant la física moderna com la neurociència i la biologia, per citar només alguns camps de la ciència, mostren descobertes que van en aquesta direcció.
La pedagogia sistèmica multidimensional posa la mirada en el desenvolupament de la consciència, la interioritat i la complexitat de dimensions vinculars transgeneracionals, intergeneracionals, intrageneracionals i interpersonals, i en com la inclusió d?aquesta informació omple de sentit l?aprenentatge i vincula el ser, el pensar, el sentir i el fer.
Aquesta educació inclou la raó i la intuïció, escolta el cos, les emocions, els sentits i significats de cada persona, és creadora d?una xarxa de nous sabers, i implica la comprensió d?una realitat interconnectada i complexa. Visualitza un currículum multidimensional i transdisciplinar significatiu, que ens ajuda a agrair el passat i allò sagrat que porta a l?ànima cada persona, per gaudir del present i obrir-nos al futur amb èxit.
En aquest llibre es presenten els fonaments de tot plegat i algunes eines per portar-ho a la pràctica.