- Editorial:
- ROSA SENSAT
- Año de edición:
- 2005
- Materia
- Pedagogia i educación
- ISBN:
- 978-84-95988-54-6
- Páginas:
- 174
- Colección:
- Premi de Pedagogia
ENSENYAR A PARLAR I A ESCRIURE CIÈNCIES SOCIALS
MONTSERRAT CASAS / VICTÒRIA BARCELÓ / DOLORS BOSCH / ROSER CANALS / ANTONI DOMÈNECH / DOLORS FREIXENET / N
Ensenyar a parlar i a escriure ciències socials parteix del convenciment que la construcció del coneixement científic i social es dóna de manera simultània amb el desenvolupament de les competències lingüístiques de descriure, explicar, justificar, interpretar i argumentar. Els autors ofereixen recursos que poden facilitar l?ensenyament i l?aprenentatge d?aquestes competències, que creuen necessàries per a la construcció del significat científic corresponent al contingut temàtic i específic de les ciències socials.
Sabem que el coneixement social està del tot construït quan es pot comunicar o expressar de dins cap a fora, tant de forma oral com de forma escrita i només podem estar segurs que l'estudiant entén i aprèn ciència quan és capaç d'expressar-la i de comunicar-la.
El llibre planteja fonamentalment dues coses: Criteris per seleccionar i estructurar els continguts escolars de ciències socials, centrat bàsicament en les com-petències comunicatives o lingüístiques, i quin és el model didàctic que els autors creuen que millor facilita i consolida els aprenentatges de les ciències socials.
Finalment es concreta tot això, amb exemples d'unitats didàctiques a les quals s'adjunta el material complementari i diversos instruments didàctics, com guies d'orientació i pautes de treball, que poden ser de gran utilitat per poder-los aplicar a la classe (Tot això també es recull en el CD que acompanya el llibre.)