
- Editorial:
- GRAO
- Año de edición:
- 2012
- Materia
- Pedagogia i educación
- ISBN:
- 978-84-9980-415-6
- Páginas:
- 152
- Colección:
- BIBLIOTECA DE GUIX
APRENDRE CIÈNCIES A L'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
MARTÍ FEIXAS, JORDI
Finalitats de l'ensenyament de les ciències a primària Desenvolupar les facultats cognitives generals dels infants Les lliçons de coses La influència de l'obra de Piaget en l'ensenyament de les ciències Adquirir els coneixements i els mètodes de la ciència El debat sobre conceptes versus procediments El nature study Aprendre a investigar i investigar per aprendre Desenvolupar la competència científica Aprendre a investigar Les preguntes L'àmbit de les dades, els fets i les evidències Observar Experimentar Analitzar dades i extreure conclusions Avaluar i revisar l'obtenció de dades i l'establiment d'evidències Les habilitats d'investigació dels nens i nenes: resultats de la recerca L'àmbit de les explicacions i els models te·rics Les explicacions científiques com a narracions Algunes orientacions per treballar a l'aula Investigar per aprendre Per què és important plantejar-se com s'aprèn? Mecanismes que intervenen en el procés de canvi conceptual El coneixement intuïtiu dels infants, punt de partida del disseny curricular El coneixement infantil sobre els éssers vius El coneixement infantil sobre l'estructura de la matèria Referències bibliogràfiques
Ric en exemples, es tracta d'un llibre que té la voluntat
de proveir-nos d'un model d'ensenyament de les ciències
fonamentat en la recerca recent. Un pas necessari cap a
la millora de l'aprenentatge de les ciències que fa bo el
lema "Aprendre a investigar i investigar per comprendre".