- Editorial:
- MCGRAW HILL TEXT
- Año de edición:
- 2009
- ISBN:
- 978-84-481-7011-0
- Páginas:
- 288
2 BATX LENGUA Y LITERATURA CASTELLANA. 2º. BACHILLERATO
VILAPLANA, JOSÉ LUIS
1.La comunicación. La oración gramatical. Textos narrativos. Acentuación y puntuación. Los trabajos.
2. Fonética y fonología. El sintagma nominal I. Los textos narrativos II. Acentuación y léxico. Los trabajos II.
3. Textos administrativos. El sintagma nominal II. Textos narrativos III. Acentuación, léxico y prefijos. Los trabajos III.
4. Textos técnicos y científicos. El sintagma verbal I. Textos líricos I. Puntuación y léxico. Comprensión lectora I.
5. Textos humanísticos: la publicidad. El sintagma verbal II. Textos líricos II. Puntuación y léxico. Comprensión lectora II.
6. El periodismo informativo. El sintagma verbal III. Textos líricos III. Ortografía. Velocidad de lectura I.
7. Periodismo de opinión. La oración compuesta. Textos dramáticos I. Ortografía. Velocidad de lectura II.
8. Variación lingüística. Subordinación sustantiva. Textos dramáticos II. Ortografía. La recensión.
9. Lenguas del mundo. Subordinación adjetiva. Textos dramáticos III. Ortografía. El informe técnico.
10. Dialectos del castellano. Subordinación adverbial. Textos
Aquest projecte està pensat per cobrir les noves necessitats sorgides de la reforma del currículum de Batxillerat.
El contingut s¿adapta a la nova estructura i es dedica gairebé completament a lestudi de la llengua i la tipologia textual, mentre que el llibre de primer contenia tota la literatura per gèneres.
Sha fet pensant en les PAU i conté un apartat de comentari de text, un de reflexió lingüística i una avaluació final per ajudar lalumne a preparar les proves.
L estudi de la llengua té un enfocament molt pràctic i hi ha moltes anàlisis sintàctiques i preguntes de llengua a partir d un text.
Sinclou un apartat d¿ortografia i un altre de reflexió literària per repassar el temari de literatura que es dóna a primer.
Inclou també un apartat de tècniques dexpressió i comprensió i un dactivitats de creació que respon a les demandes del nou currículum.
És un llibre amb un enfocament molt pràctic, lobjectiu és que lalumne aprengui els conceptes relacionats amb la llengua, però que també pugui crear textos amb correcció lingüística i formal.